Risk Analizi
BİLİROrtak Sağlık ve Güvenlik Birimi olarak alanında uzman kadromuz ile risk analizi hizmeti vermekteyiz. İlk defa risk analizi yaptıracak firmalarla risk değerlendirmesini kısmen ya da tamamen yenilemesi gereken tüm firmalar bu hizmetten yararlanabilir.
Risk Analizi Nedir?
Risk analizi işletmenin mevcut işleyişi sırasında meydana gelebilecek tehlikelerin tespit edilmesi için yapılan işlemlerdir. Elde edilen sonuçlara göre risklerin nasıl değerlendirilmesi gerektiği üzerine çalışmalar yapılır. Çalışma sonrasında potansiyel riskler için gerekli tedbirler alınır. Mevzuatta belirtilen yöntem ve esasların işletmeye uyarlanması sağlanarak, iş kazaları ve sağlık bozulmalarının en az seviyeye inmesi amaçlanır. Risk analizi yaptıracağınız firmayı çok iyi seçmeniz gerekir. Firmamız alanında deneyimli kadrosuyla yeniliklere ayak uydurmaktadır. Risk analizi konusunda alınan güncel kararları yakından takip etmektedir.
Risk Analizi Yaptırmanın Avantajları Nelerdir?
Risk analizi işletmede yaşanabilecek istenmeyen durumlara karşı önlem almayı sağlar.
İşletmenin sorunsuz bir şekilde çalışabilmesi için yapılması gereken en önemli çalışmalardan biridir.
Elbette tamamen sorunsuz bir çalışma mümkün değildir ancak etkiler en aza indirilerek daha iyi bir
ortam sağlanabilir.
Risk analizi yaptırmak iş kazalarının yanı sıra meslek hastalıklarının da önüne geçmeye yardımcı olur.
Çalışma şartlarının iyileştirilmesi işçi sağlığını korur. Sağlıklı bir ortamda çalışanlardan alınacak
verim de daha fazla olur.
Risk Analizini Nasıl Yapıyoruz?
Risk analizi yapılabilmesi için ilk olarak işyerindeki tehlikeler ve bunlara bağlı olarak meydana gelebilecek
durumlar tespit edilir. Her bir departman için ayrı ayrı ölçümler yapılır. Analiz edilen riskler etki
büyüklüklerine göre sıralanır. Bu aşamada mevcut riskler de tespit edilerek bir an önce risk ortadan
kaldırılabilir. Sıralanan riskler baz alınarak kontrol planı oluşturulur.
Taşıdığı riskleri tespit ederek gerekli önlemleri alan bir işletme uzun yıllar güvenle çalışabilir.
Risk analizi sonrası alınan kararlar işveren tarafından uygulamaya konmalıdır.
Alınan kararlar her bir departmana açık bir şekilde iletilmelidir.
Yazılı olarak iletilen kararların yanı sıra eğitim verilerek işverenin daha iyi bilinçlenmesi sağlanmalıdır.
Risk analizi yapılırken pek çok farklı yöntem kullanılır. Firmamız size en uygun metodu belirleyerek analiz
işlemlerine başlamaktadır. Sürecin her bir aşamasından işvereni haberdar ederek etkili bir çalışma
gerçekleştirmektedir.,
Risk analizinin ne kadar süre geçerli olacağı İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi
Yönetmeliği’nin 12. Maddesi ile belirlenmiştir. Buna göre; az tehlikeli sınıf içerisindeki
işletmeler için en fazla 6 yıl, tehlikeli sınıftaki işletmeler için en fazla 4 yıl ve çok tehlikeli
sınıftakiler için ise en fazla iki yıl süre ile geçerlidir. Bunun yanı sıra belirli şartlarda süre henüz
dolmasa bile risk analizini yenilemeniz gerekebilir. Süre dolmadan bir süre önce risk analizi yaptırmak
için randevu almalısınız. Risk analizi hizmetimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle
iletişime geçebilirsiniz.